Kézműtéteket, kézsérüléseket követő komplex fizioterápiás kezelések

A kezünket ért sérülések, betegségek jelentősen megnehezítik mindennapi életünket, hiszen a kezünket egyéb eszközökkel pótolni, nagyon bonyolult és 100%-osan szinte lehetetlen. Ezért elengedhetetlen fontosságú kezünk egészségének megőrzése, valamint a sérülések, betegségek után a mihamarabbi rehabilitáció.

Rengeteg oka lehet a kezet érintő műtéteknek, például:

• traumás sérülések: csont törés, izom-ín szakadás, ideg sérülés
  • rheumatoid arthritis
  • ortopédiai betegségek: carpal tunnel szindróma (alagút szindróma), kéz fejlődési rendellenességei, Dupuytren kontraktúra, pattanó ujj, ganglion

A műtétek heggel járnak és a legtöbb eseteben hosszabb-rövidebb ideig tartó rögzítéssel, ezek elengedhetetlen velejárói a mozgásterjedelem csökkenés, az izmok inak letapadása és az izomgyengeség. Ezen okok miatt a kezelő orvos utasításainak megfelelően minél hamarabb meg kell kezdeni a gyógytorna kezelést. A szakszerű mozgatás során a kéz keringése javul, mely kedvezően hat a sebgyógyulásra. A gyakorlatokkal megelőzhetjük vagy ha már kialakult akkor javíthatjuk a mozgásterjedelem csökkenését és az izomgyengeséget. Manuál terápiával szintén a mozgáspálya nagyságát tudjuk javítani és fájdalmat csillapítunk.

A komplexebb feladatokkal elősegítjük az idegek mielőbbi regenerációját és ezzel lehetővé tesszük a finom mozgások kivitelezését ( pl: írás, fogás). Számos esetben már a heg lazításával is jelentősen tudunk javítani a kéz funkcióján melyet ultrahang kezeléssel és hegmasszázzsal (manuálisan, smr labdával) érhetünk el. A torna gyakorlatok kivitelezését kinezio tappel is javíthatjuk, támogathatjuk.

A komplex fizioterápiás kezelésnek akkor is nagy jelentősége van ha az adott betegséget, sérülést nem lehet műtétileg kezelni. Az ultrahang kezeléssel tudunk gyulladást csökkenteni ( pl: ínhüvely gyulladás) és fájdalmat csillapítani az által, hogy az ultrahanggal gyógyszert juttatunk be a kezelendő területre. Manuál terápiás kezeléssel csökkenthetjük a fájdalmat és megelőzhetjük az ízületek mozgásának csökkenését.

Baracsi Melinda